Temu kibicują Polacy – sportowy ranking lipca

150x110

Siatkarska Liga Światowa, pojedynek Agnieszki Radwańskiej z Sereną Williams w finale Wimbledonu, Tour de Pologne i Igrzyska Olimpijskie w Londynie – lipiec był miesiącem sportowych wrażeń na najwyższym poziomie. Piłka nożna mimo wszystko nadal jest sportem narodowym, ale pierwszy raz konkurencja tak wyraźnie depcze jej po piętach. Instytut Monitorowania Mediów przedstawia sportowy ranking lipca.

W lipcu na pierwszym miejscu najczęściej komentowanych w internecie dyscyplin sportowych tradycyjnie znalazła się piłka nożna – prawie 41 tys. publikacji. Dalej, w porównaniu z czerwcem, same zmiany: siatkówka wyprzedziła pływanie, a kolarstwo – tenis. Judo i szachy znalazły się poza rankingiem. Kajakarstwo i wioślarstwo pojawiły się po raz pierwszy w zestawieniu.

Londyn sportowym numerem 1
Igrzyska w Londynie okazały się najpopularniejszym wydarzeniem sportowym lipca, co nie jest szczególnym zaskoczeniem. Informacje, komentarze, wzmianki na blogach i forach dotyczące tej imprezy pojawiły się ponad 29 tys. razy w ciągu miesiąca. Drugą najczęściej komentowaną imprezą było Tour de Pologne z wynikiem 13,3 tys. publikacji. Trzecie miejsce należy do siatkarskiej Ligi Światowej, czwarte zaś do pojedynku Agnieszki Radwańskiej z Sereną Williams.

Nasi na Igrzyskach
Z analizy lipcowych publikacji internetowych wynika, że reprezentanci Polski byli ulubieńcami internautów – nawet najmniej znani sportowcy doczekali się co najmniej kilkudziesięciu wzmianek, chociażby w związku z samym faktem zakwalifikowania się na Igrzyska. Najczęściej komentowana była Agnieszka Radwańska – po Wimbledonie największa nadzieja reprezentacji. W wypowiedziach internautów pojawiła się prawie 10 tys. razy. Drugie i trzecie miejsce przypadły siatkarzom - Bartoszowi Kurkowi i Zbigniewowi Bartmanowi. Każdy z zawodników pojawiło się w ok. 2,5 tys. publikacji. Na czwartej pozycji pojawiła się druga z sióstr Radwańskich – Urszula, która pojawiła się w 2,4 tys. publikacji w internecie.

Lewandowski ciągle popularny
Choć o Euro 2012 pisano w lipcu już tylko w ramach podsumowań, hymnów pochwalnych lub szukania winnych, o piłkarzach wciąż warto rozmawiać. Robert Lewandowski, najczęściej wspominany przez internautów sportowiec w maju i czerwcu, koszulkę lidera przekazał Agnieszce Radwańskiej, jednak nie spadł daleko: zajmuje mocną drugą pozycję. Na trzecim miejscu rankingu, zbudowanego z oparciu o plebiscyt na sportowca roku 2011, pojawiła się Maja Włoszczowska.

T-Mobile wrócił na prowadzenie - ekspozycja sponsoringu sportowego
Euro 2012 na chwile zepchnęło w cień piłkarską T-Mobile Ekstraklasę, jednak już w lipcu wróciła ona na prowadzenie w rankingu sportowych sponsorów – 4,2 tys. publikacji w internecie. Na drugim miejscu znalazła się PlusLiga siatkówki, na trzecim zaś Enea Ekstraklasa żużlowa.

Instytut Monitorowania Mediów wyraża zgodę na publikację raportu, wyników badań i dołączonych do nich materiałów graficznych pod warunkiem podania źródła ("Instytut Monitorowania Mediów” lub „Kompas Social Media”) w artykule oraz oznaczenia źródła przy każdej grafice.

Autor:
Nina Olszewska, starsza specjalistka analiz przekazów mediowych IMM.

O raporcie:
Analizę wykonano na podstawie ponad 217 692 materiałów internetowych dostarczonych przez Instytut Monitorowania Mediów, w których pojawiły się nazwy dyscyplin sportowych/nazwiska sportowców. Raport obejmuje materiały od 1 do 31 lipca 2012 r. Opracowanie odnosi się do raportów z maja i czerwca 2012 roku.

O Kompasie Social Media:
Kompas Social Media to projekt Instytutu Monitorowania Mediów. Jest to audyt dotychczasowej obecności firmy, marki, osoby czy całej branży w mediach społecznościowych na tle jej obecności w Internecie. Raport umożliwia identyfikację najbardziej popularnych miejsc dyskusji na temat marki lub firmy, wskazuje również kanały jeszcze niezagospodarowane. Audyt sygnalizuje momenty największego nasilenia komentarzy, z uwzględnieniem głównych tematów, co pomaga w szczegółowej analizie komentarzy internautów na badany temat. W raporcie uwzględniony jest też wydźwięk publikacji na temat badanego hasła. Analiza wyszczególnia również autorów treści w sieci, będących lub mogących się stać liderami opinii. Kompas pomaga ocenić dotychczasowe przekazy na temat firmy/ marki i znaleźć miejsca w Internecie, w których pojawia się ona jak i jej klienci. To pomoc w dostosowaniu lub zoptymalizowaniu komunikacji w poszczególnych kanałach w Internecie.

O IMM:
Instytut Monitorowania Mediów od 10 lat świadczy usługi wyszukiwania i analizy informacji publikowanych w mediach oraz tworzenia raportów wizerunkowych. Stale monitoruje ponad 900 tytułów gazet i czasopism ogólnopolskich, regionalnych i anglojęzycznych, ponad 100 stacji RTV, polskie zasoby Internetu oraz social media. Od 2002 roku Instytut Monitorowania Mediów jest członkiem FIBEP – elitarnej organizacji zrzeszającej ponad 90 firm monitorujących media z przeszło 40 krajów świata. IMM jest twórcą kwartalnego newslettera FIBEP, poświęconego PR i komunikacji, dedykowanego firmom monitorującym media.